Pijete málo vody a nevíte si rady, jak příjem navýšit? Máme pro vás několik užitečných tipů!

Pijete málo vody a nevíte si rady, jak příjem navýšit? Máme pro vás několik užitečných tipů!

Vysoké teploty v posledních dnech mohou některým z nás trochu znepříjemňovat život. Pamatovat bychom měli zejména na dostatečný příjem tekutin, který je v horkých letních dnech velmi důležitý. Pijete málo a nevíte, jak příjem navýšit? Zkuste naše zaručené tipy.

Pitný režim představuje důležitou součást našeho života. Voda je totiž základem pro správnou funkci tělesných orgánů. Tu ovšem v horkém počasí není tělo schopno udržet a vylučuje ji pocením i pouhým dýcháním.

Jak příjem vody navýšit?

1.      Vsaďte na potraviny s vysokým obsahem vody. Pokud zapomínáte pravidelně pít, vzpomeňte si na následující potraviny, které mají vysoký obsah vody, ale také vitamínů a minerálních látek. Nejen, že vám pomohou udržet organismus hydratovaný, ale také vás zasytí. Zde jsou některé z nich:

  •       Vodní meloun. Meloun obsahuje až 93 % vody. Mimochodem, díky vysokému obsahu draslíku, pomáhá udržovat rovnováhu tělesných tekutin, napomáhá regulovat kontrakce svalů a srdce a je velmi důležitý pro náš nervový systém.
  •       Jahody. Toto sladké ovoce obsahuje minimálně 90 % vody, je bohaté na antioxidanty a vitamín C.
  •      Okurky. Okurky obsahují až 92 % vody, jsou bohatým zdrojem vitamínu A a C, podporují imunitní systém a bojují proti stárnutí.
  •     Rajčata. Rajčata obsahují, stejně jako okurky, až 92 % vody. Navíc jsou přímo nabité antioxidanty, mají protirakovinné účinky a zlepšují srdeční činnost.

2.      Mějte lahev s vodou stále na očích. Okamžitě po probuzení si napusťte lahev s vodou a noste ji neustále u sebe. Uvidíte, že pokud ji budete mít na očích, určitě ji během chvíle vypijete.

3.      Vyzkoušejte studené polévky. V letních dnech nemá nikdo z nás pomyšlení na těžká teplá jídla nebo horké polévky.  Vyzkoušejte proto některou ze studených polévek, které nejen zasytí, ale také osvěží.

4.      Voda ke kávě. Jak je každému velmi dobře známo, kofein odvodňuje. Z tohoto důvodu vypijte ke každé kávě minimálně jednu sklenici vody.

5.      Ovocné šťávy. Pokud nejste milovníkem neochucených minerálních vod a dáváte přednost ochuceným, sáhněte raději po čerstvé ovocné nebo zeleninové šťávě. Ochucené vody bývají plné cukru, zatímco čerstvé šťávy vitamínů.

Recept na studenou okurkovou polévku

Ingredience:

  •        3 salátové okurky
  •        300 ml zakysané smetany
  •       Šťáva z 1 citrónu
  •        Hrst čerstvé máty
  •        Sůl
  •        Pepř

Postup:

Okurky nakrájejte na menší kousky a vložte do nádoby mixéru. Přidejte smetanu, citrónovou šťávu a mátu. Rozmixujte do hladka. Dle požadované konzistence přidejte vodu. Dle chuti osolte a opepřete. Polévku podávejte ledově vychlazenou. 

Dejte tip přátelům
Autor
Jak se vám článek líbil?
100%
Nelíbí se mi

Komentáře

Přečtěte si také