Jak vyzrát na překyselení organismu? Začněte s očistnou kúrou.

Jak vyzrát na překyselení organismu? Začněte s očistnou kúrou.

Cítíte se unavení a jste často nemocní? Může se jednat o překyselení organismu. Poradíme vám, jak s tím bojovat.
Jak vyzrát na překyselení organismu? Začněte s očistnou kúrou.
Jak vyzrát na překyselení organismu? Začněte s očistnou kúrou.

Jak vyzrát na překyselení organismu?

CO JE PŘEKYSELENÍ ORGANISMU

Překyselení organismu, jinak řečeno acidóza, je nerovnováha kyselosti v organismu. Zásaditost se udává v hodnotě pH (množství volných iontů vodíku H+), určujeme ji podle stupnice od 0 do 14. Pro představu např. pitná voda je neutrální, její pH má hodnotu 7. Pokud je pH pod 7, jde o roztok kyselý.

Kontrolu míry překyselení si můžeme provést samy doma, stačí si zakoupit lakmusové papírky, jsou dostupné v každé lékárně. Lidské tělo má hodnotu pH 7,4 – 7,5, nikdy nesmí mít menší hodnotu.


Jak poznám překyselení organismu?

  • Trávicí problémy
  • Častá únava, malátnost
  • Bolestivé stavy kloubů a zad
  • Kožní problémy (akné)
  • Nespavost
  • Narušená psychika – roztěkanost, nervozita
  • Neplodnost

 

K čemu jsou dobré očistné kúry a půsty?

Vyplavují z těla toxiny a náš organismus se pročistí tráven

Pokud si netroufáte na vícedenní půst, zvolte si jeden den v týdnu, který nemáte nabitý povinnostmi a zkuste pít pouze čistou stolní vodu, příjemnější verzí je pak popíjení čerstvých ovocných a zeleninových šťáv. Záleží pouze na vás, mějte však na paměti, že během očistné kúry se musíte cítit dobře. Pokud se váš běžný jídelníček neskládá z žádného ovoce či zeleniny, poraďte se raději s vaším lékařem. K očistě přistupujte opatrně, nevystavujte organismus zbytečnému šoku a nezkoušejte půst o vodě, pokud s tím nemáte žádné zkušenosti. Dlouhodobější půsty vyžadují vůli a psychickou vyrovnanost.

„Detoxikace je očistná kúra napomáhající odstranit z těla toxické látky.“

Očistná kúra je záchranným krokem při překyselení organismu, dochází k němu při špatném stravování - nejhorší kyselinotvorné potraviny jsou masocukr a alkohol.

Čeho během detoxikace dosáhnu?

  • Optimalizace trávicí soustavy
  • Zmírnění psychického napětí způsobené stresem
  • Posílení imunity
  • Příliv energie

 

Vícedenní očista

Předem si naplánujte, v jaké dny očistná kúra bude probíhat. Dané dny „půstu“ byste měli relaxovat, zbytečně se nenamáhat. Relaxujte v podobě procházek na čerstvém vzduchu, doporučuje se cvičení jógy i meditace. Pokud cvičení jógy neovládáte, zkuste se v příjemné poloze několik minut zhluboka nadechovat. Musíte brát v potaz, že v první fázi očisty vás může bolet hlava, svaly, může se vám motat hlava. Tělo se tímto způsobem zbavuje nepotřebných látek, detoxikuje se.

Vedle plánování konkrétních dnů neopomeňte „si naordinovat“ pití šťáv. Čerpejte raději ze své zahrádky či farmářských trhů, vyhnete se tak chemického ošetření plodů.

Tipy na ranní šťávu:

  • Jablko, mrkev, pomerančová
  • Jablko, mrkev, zázvor,
  • Mrkev, pomeranč

 

Odšťavněte si litr těchto šťáv a po malých douškách popíjejte, k svačině si pak udělejte šťávu z melounu či ananasu. Obsah těchto plodů tvoří z větší části voda, dostanete do těla tekutiny s menším podílem sacharidů, např. vodní melou obsahuje ve 100 gramech 6 až 8,5 gramu sacharidů a ve zbylých gramech pak vodu.

Vodní melou obsahuje kyselinu listovou, vápník a želez, vitaminy A, B a C, díky vysokému podílu vody je močopudný a tím vhodný do očistných kúr či diet.

Ananas také z větší části obsahuje vodu a navíc má tři výhody:

–     Nízká energetická hodnota pomáhá k optimálnímu metabolismu cukrů.

–     Vysoký podíl vlákniny tělo zasytí, hodí se do redukčního jídelníčku či očisty.

–     Najdeme v něm enzym bromelain, který zabraňuje ukládání tuků.

 

Na oběd zvolte kombinaci ovoce a zeleniny. Pamatujte, že v dopoledních hodinách potřebuje tělo nejvíce energie tudíž velkou zásobu sacharidů, dopřejte mu ho v podobě čerstvých šťáv vylisovaných z ovoce. Odpoledne sacharidy ubírejte. Jestli patříte mezi milovníky jablek, zkuste si udělat čerstvou šťávu z okurky, jablek, petrželového kořene či zázvoru.

 

večeři by se čerstvá šťáva měla skládat pouze ze zeleniny. Tělo večer bychom měli připravit ke spánku, čerstvá šťáva složená z malého množství sacharidů navíc ulevíte slinivce.

Tip na šťávu k večeři:

  • Okurka, řapíkatý celer, mrkev, hlávkové zelí

 

Vždy si připravte cca litr čerstvé šťávy, pijte každé tři hodiny. Během očisty nepijte kávu, ani čaje, kde je obsažen kofein – černý a zelený čaj. Nahraďte je raději bylinnými čaji. V případě nesnesitelného hladu si uvařte rýži. Po skončení očistné kúry, začněte pozvolna, rozhodně žádná těžká jídla. Nejezte smažená tučná jídla, stále dodržujte jídelníček bez pečiva, mléčných produktů a cukru.

 

Očistu doplňte

  • Jablečný ocet – zlepšuje trávení, jedná se o antioxidant, napomáhající vyplavovat nebezpečné toxiny z těla, a díky obsahu pektinu navazuje pocit sytosti a snižuje chuť na sladké.
  • Chlorella, spirulina, mladý ječmen – slouží k pročištění organismu, jde o doplněk k běžnému stravování, rychlejší a pohodlnější volba pro detoxikaci.

 

Očistná kúra pomocí čerstvých vylisovaných šťáv pročišťuje celé tělo, všechny orgány najednou. Pokud byste se rozhodli k postupné detoxikaci, začněte nejdříve u tlustého střeva.

Způsoby, jak očistit TLUSTÉ STŘEVO lze vícedenní očistnou kúrou pomocí čerstvých ovocných a zeleninových šťáv, očistnými klystýry nebo samotnou změnou jídelníčku, dodržujte jen pár zásadních pravidel:

  1. Každé ráno pijte čerstvě lisované zeleninové nebo ovocné šťávy
  2. Během dne pijte smoothie z mrkvové šťávy a špenátu.
  3. Snažte se vynechat konzumaci mléčných produktů, pečiva, slazených nápojů či sladkostí.
  4. Každý den se alespoň půl hodinky hýbejte, nejenom že si zlepšíte náladu, díky vyplaveným endorfinům, ale napomůžete tlustému střevu řádně pracovat.
  5. Zařaďte do svého každodenního jídelníčku potraviny, jako jsou fíky, hroznové víno či kysané zelí, jsou totiž výbornými pomocníky ke správné peristaltice střev.
  6. Pijte vodu, pijte bylinné čaje a nepijte v žádném případě alkohol ani kávu.

 

Dejte tip přátelům
Autor
Jak se vám článek líbil?
Nelíbí se mi

Komentáře

Přečtěte si také