Co zpomaluje metabolismus a brání nám v hubnutí?
Zdá se vám váš metabolismus pomalý? Víte, co je příčinou? Že ne? V následujícím článku naleznete odpovědi na své otázky.

Co zpomaluje metabolismus a brání nám v hubnutí?

Stále dokola si kladete jednu a tu samou otázku, proč je váš metabolismus tak pomalý? Do jisté míry je to způsobeno věkem, ale věděli jste, že v mnoha případech je chyba na vaší straně? Existuje totiž mnoho faktorů, které mohou za zpomalený metabolismus. Jaké? To se dozvíte v dnešním článku.

Zdá se vám nespravedlivé, že jsou mezi námi lidé, kteří mohou sníst cokoliv a nepřiberou? Jste jedním z těch, kteří se na jídlo podívají, a ihned máte kilo nahoře? Osoby se správně fungujícím metabolismem si obvykle poradí s čímkoliv. Pokud je však zpomalený, pak dochází k rychlému přibývání na váze a boj s kilogramy navíc bývá obvykle obtížný.

Ale, co to ten metabolismus vlastně je?

Pod pojmem metabolismus se ukrývá látková a energetická výměna zahrnující veškeré biochemické procesy v těle. Laicky řečeno, jedná se o příjem a zpracování živin lidským organismem.

Hubnutí je velice často spojováno s tak zvaným bazálním metabolismem. Ten představuje počet kalorií, které lidský organismus potřebuje pro správné fungování základních životních funkcí. Bazální metabolismus ovlivňuje hubnutí a představuje až 75 % celkového energetického výdeje.

Proč je metabolismus zpomalen?

Rychlost metabolismu je ovlivněna mnoha faktory. Mezi nejčastější negativní vlivy patří různé diety, hladovky a celkově nepravidelná strava. Velikou roli hraje také množství svalové hmoty a celková fyzická aktivita. Proč svaly? Odpověď je jednoduchá, svalnaté tělo spotřebuje více energie, nežli tuk, proto mají všeobecně svalnatí lidé rychlejší metabolismus. V neposlední řadě nezapomeňme na různé nemoci, jako poruchy štítné žlázy a velmi důležitý je také věk.

Jak docílit rychlejšího metabolismu?

Jezte! Mnoho lidí má špatně zafixováno, že pokud nebudou jíst, zhubnou. To ale není pravda. Tento nesmysl vede naopak ke zpomalení metabolismu a následnému přibírání na váze. Nezapomínejte snídat! Snídaní nastartujete svůj organismus, který bude rychleji spalovat. Pokud byste snídani vynechali, váš metabolismus se může až 2 x zpomalit. Svaly, svaly a zase ty svaly. Ano, jak jsme již psali výše, svaly opravdu dokážou zrychlit metabolismus. Důležité jsou také bílkoviny. Jezte potraviny bohaté na bílkoviny, které pomáhají s budováním svalové hmoty. Důležité jsou zejména živočišné bílkoviny, jako maso, vejce a mléko. Nezapomínejte na pitný režim. Víte proč? Organismus totiž díky dostatečnému přísunu tekutin dokáže rychleji trávit potravu.

Rada na závěr

Chcete-li se trvale zbavit problému s hubnutím, nezapomínejte se řídit pravidly výše. Jezte pestrou a vyváženou stravu, dostatečně odpočívejte a spěte, a věnujte se nějaké fyzické aktivitě. Pouze kombinace těchto tří faktorů dokáže divy. Věřte, že brzy se dostaví dlouho očekávané výsledky.

 

Dejte tip přátelům
Vložte vlastní
recept nebo článek
a vyhrajte skvělou sušičku potravin.
Z každých vašich 10 publikovaných příspěvků vylosujeme jeden, jehož autorovi pošleme sušičku G21 Paradiso Cube. Budete to vy?
Autor
Jak se vám článek líbil?
95%
Nelíbí se mi

Komentáře

Přečtěte si také