Cvičení ušité na míru - programy ve fitku, nebo v klidu doma?

Cvičení ušité na míru - programy ve fitku, nebo v klidu doma?

Chtěli byste začít hubnout? Po dietě sice zhubnete, ale abyste měli krásné tělo jako modelky na bilboardech, Je třeba začít i s nějakým sportem, ale s kterým? Každý potřebuje jiný výdej energie a každý má i jiné představy. Poradíme vám, který sport padne právě vám.

Cvičení ušité na míru

PŘEKVAPTE SVÉ TĚLO NOVÝM POHYBEM. DÍKY ZMĚNĚ PŘESTANE VÁHA STAGNOVAT A KILA PŮJDOU MNOHEM RYCHLEJI DOLŮ.

Chtěli byste začít hubnout? Hubnutí jde ruku v ruce se sportem. Pokud nevíte, jaký sport si vybrat, máme pro vás pár tipů! Jestli-že spadáte mezi ty, co nestíhají návštěvu fitness center, můžete popadnout botasky a vyběhnout si. Spadáte do skupiny lidí, kteří rádi cvičí doma v klidu? Kupte si podložku na cvičení a můžete začít s jógou či pilatesem ještě dnes.


JÓGA a PILATES

Harmonie pro tělo a duši

Co potřebuji? – podložku na cvičení a pohodlné oblečení

Joga. Na první pohled působí jako obyčejný strečink, ale jóga má daleko větší význam pro naše tělo. Šetrným způsobem zvyšuje pružnost našeho těla. Jóga není jen cvičení, ale postupem času se stane vaším životním stylem, který bude pečovat o vaše zdravý psychickou pohodu. Ano právě psychika se s jógou zlepšuje, protože se zde používají meditační a relaxační techniky. Navíc není finančně náročná. Stačí vám fitness podložka a kousek místa u vás doma.

Pilates. Tento druh cvičení se soustředí na plynule vykonávané cviky. Je zde důležité, abychom si uvědomily celý průběh pohybu. U pilates se klade důraz na námahu, ale nesmíme jít do vyčerpání. Zde posilujeme hlavně břišní, zádové a sedací svalstvo, které v největší míře ovlivňuje správné držení těla. Rozvíjí také sílu, ohybnost, pružnost a rovnováhu.

 

BĚH Přirozená cesta hubnutí

Co potřebuji? – postačí jen boty na běhání (pokud máte vyhlídnuté trasy spíše po asfaltu, pořiďte si rozhodně boty, které tlumí nárazy, nebudou vás pak bolet kolena)

 Běhání je aerobní aktivita, která je nejvhodnější pro spalování tuků. Aerobní aktivita se vyznačuje tím, že naše tepová frekvence nepřekračuje 50 – 65 % tepového maxima. V tomto rozmezí dochází totiž k největšímu spalování tuků. Zde bychom chtěli doporučit, abyste používali hodinky, které měří tepovou frekvenci, protože jenom tak jste schopni hlídat váš tep a být efektivní při vašem tréninku. Další vhodné aerobní aktivity jsou rychlá chůze, jízda na kole, plavání, jízda na kolečkových bruslích, v zimě to mohou být běžky, spinnig, zumba, aerobic, tanec nebo klidně i úklid domácnosti. Pokud spadáte do skupiny začátečníků, doporučujeme vám:

  • První 3 týdny běhat 3x týdně.
  • Před každým běháním se 5 – 10 minut rozcvičit (protažení).
  • Po každém běhání provést alespoň 5 minut strečink.

Nesnažit se běhat rychle, pouze tak abyste během běhu byli schopni plynule dýchat = obecně byste měli běžet tak abyste byli během běhu schopni plynule komunikovat (tj. žádné velké zadýchávání)

Opravdu si dejte pozor na to, abyste první běhy nepřepálili. Mohlo by vás to odradit od dalšího pokračování v tomto pro nás naprosto přirozeném pohybu.

 

Programy nabízející se ve fitness centrech

H.E.A.T. Bleskové hubnutí

H.E.A.T. PROGRAM® vychází z přirozeného pohybu. Je to vlastně chůze na mechanických pásech za doprovodu motivační hudby. Opět je to typ cvičení kde se pohybujeme v aerobním prahu a efektivně hubneme a rychle zvyšujeme naší fyzičku. V průměru spálíte za jednu lekci (45 min.) 500 - 800 kcal.

 

TRX Tělo jako kámen

TRX: Total-Body Resistance Exercise = Cviky pro zatížení celého těla

Cvičení probíhá na závěsném systému a umožní vám cvičit v mnoha rovinách. Velkou výhodou TRX je, že nemusíme řešit zdlouhavé cesty do fitness center nebo investovat do drahých posilovacích strojů. Na tomto systému opravdu posílíte celé tělo a zátěž si regulujete pouze změnou polohy chodidel.

 

TABATA Pořádně se zapotit a získat kondici

Tabata je v současné často využívaný intervalový trénink, který zvýší naší fyzičku a sílu zároveň. Návod je jednoduchý. Opakujte jeden cvik 8x po 20 vteřinách za sebou a mezi každou sérií si dopřejte pouze 10 vteřin pauzu. Důležité je také snažit se v každé sérii provést co nejvíce opakování. Vhodné je, abyste si kombinovali cviky na různé partie nebo by také mohlo dojít k tomu, že se zavaříte při druhém cviku. Určitě doporučujeme navštívit lekci tabata nebo si jí aspoň jednou zacvičit doma. Tento druh cvičení vám ukáže, jak jste na tom s fyzičkou a vůlí.

 

ZUMBA Tělo jako Brazilka

Závidíte Brazilkám jejich vypracované tělo s křivkami? Lámete si hlavu nad tím, jak byste dosáhli krásného a pevného zadečku a stehen? Rozhodně nemusíte do Jižní Ameriky, abyste docílili svého snu.

Zumba je taneční fitness program, který pochází z Kolumbie. Zakladatelem je Alberto „Beto“ Perez. Představuje aerobní trénink, kde se hlavně využívá změn rytmu podle hudby. Tím pádem můžeme Zubu řadit i mezi intervalové tréninky. Hlavně se připravte na taneční párty, kde bude převážne hrát latinskoamerická hudba (salsa, merengue, reggaeron, calypso, cumbie, cha-cha, quebradita, mambo, jive ad.) dále se setkáváme i s prvky z orientálních i afrických tanců, s flamencem, řeckou zorbou ad. Lekce trvají většinou 60 min a průběh je podobný klasickému aerobiku. Zumba je, ale více sexy a dodá vám skvělou náladu 

Dejte tip přátelům
Vložte vlastní
recept nebo článek
a vyhrajte skvělou sušičku potravin.
Z každých vašich 10 publikovaných příspěvků vylosujeme jeden, jehož autorovi pošleme sušičku G21 Paradiso Cube. Budete to vy?
Autor
Jak se vám článek líbil?
Nelíbí se mi

Komentáře

Přečtěte si také