Dělená strava
Už jste slyšeli o dělené stravě? Ne? Tak čtěte dál a dozvíte se vše potřebné.

Nejsem příliš tlustá? Proboha, co ten můj zadek? A co ty boky? Pravděpodobně nejvíce řešené téma mezi ženami. Hubnutí. Existuje mnoho a mnoho diet, ale kterou zvolit? Jde to i zdravě! Zkuste s námi dělenou stravu. Že nevíte, co to je? Nezoufejte a čtěte dál.

Kde se vzala, tu se vzala…

Tak nejprve trochu z historie. Zakladatelem dělené stravy byl doktor Howard Hay, pocházející z USA. Tento muž ve svých čtyřiceti letech onemocněl, což ho přimělo začít experimentovat se stravou. Postupem času přišel na to, že lidské tělo je složeno z 80 % ze zásaditých a z 20 % z kyselých prvků. Z toho důvodu soustředil svou stravu na zásadotvorné potraviny. Ale nejen to. Začal také během jídla oddělovat potraviny bohaté na bílkoviny od potravin bohatých na sacharidy. Přesto, že byl považován za nevyléčitelně nemocného, se jako zázrakem po krátké době uzdravil. Své metody stravování začal později aplikovat na své pacienty.

Skupiny v dělené stravě

Dělená strava je založena na několika skupinách potravin. Ale jak to funguje? Jednoduše, v rámci jednotlivých jídel se nesmí kombinovat potraviny z různých skupin. Možná vám to zní banálně, ale věřte, funguje to!

  • Kyselé potraviny – BÍLKOVINY

Tato skupina se také nazývá živočišná, a to z toho důvodu, že obsahuje především maso. Konzumuje se zejména maso kuřecí, králičí, kachní, krůtí, drůbež a ryby. Dále do této skupiny spadají sojové výrobky, výrobky mléčné, sýry, luštěniny, vejce, citrusy, rybíz, jablka, maliny, pomeranče, jahody, mango, broskve a další druhy méně sladkého ovoce.

  • Zásadité potraviny – SACHARIDY

Jinak také rostlinná skupina, která obsahuje obilniny, rýži, pečivo, těstoviny, vepřové maso, uzené produkty, přírodní sladidla, sirupy, pivo, banány, fíky, sušené ovoce a brambory.

  • Neutrální skupina

Poslední skupinou jsou potraviny neutrální, které se dají kombinovat jak se skupinou živočišnou, tak se skupinou rostlinnou. Patří sem zejména ořechy, semínka, houby, koření a také veškerá zelenina. Potraviny můžete nejen kombinovat, ale také konzumovat samostatně.

Jak na to, aneb ukázka jídelníčku

  • Živočišný den

Snídaně: 2 vejce a 3 plátky šunky

Svačina: jablko

Oběd: losos a zeleninový salát

Svačina: bílý jogurt

Večeře: kuřecí prso a zeleninový salát

  • Rostlinný den

Snídaně: ovesné vločky a banán

Svačina: sušené meruňky

Oběd: celozrnný chléb a zeleninový salát

Svačina: jablko

Večeře: celozrnný chléb a sýr

Dejte tip přátelům
Vložte vlastní
recept nebo článek
a vyhrajte skvělou sušičku potravin.
Z každých vašich 10 publikovaných příspěvků vylosujeme jeden, jehož autorovi pošleme sušičku G21 Paradiso Cube. Budete to vy?
Autor
Jak se vám článek líbil?
Nelíbí se mi

Komentáře

Přečtěte si také