Jak nastartovat metabolismus? Správnou stravou.

Jak nastartovat metabolismus? Správnou stravou.

Zkusili jste už všechno, ale stále se vám nedaří zhubnout? Viníkem může být zpomalený metabolismus. Podívejte se jak ho nastartovat. Stačí začít jíst ty správné potraviny. A doplnit vše tím správným pohybem.

Víte, jak nastartovat metabolismus?

Zkusili jste vše možné, ale stále se vám nedaří zhubnout? Koktejly na hubnutí, pilulky, spalovače tuků… trh je přímo přesycen těmito preparáty, které mají sami o sobě téměř nulový účinek. Jak tedy docílit toho, abyste konečně začali trvale hubnout a dostali se na svou vysněnou váhu? Viníkem toho, že nemůžete zhubnout, může být zpomalený metabolismus. Pojďme si tedy společně ukázat, jakými způsoby a jakým jídlem jej dáte opět do pohybu.

Jídlo v hlavní roli

Správná strava je to nejdůležitější, co pro zrychlení metabolismu potřebujete. Skladba jídelníčku a pravidelnost konzumace potravin je velmi důležitá, tělo nesmí strádat, ani naopak být přesycené. Svůj jídelníček obohaťte o dostatek zeleniny. Zelenina obsahuje vlákninu, která je velmi důležitá pro správné fungování střev. Zařazením zeleniny do jídelníčku začne vaše tělo lépe trávit a tím také spalovat tuky. Naučte se používat pálivé koření a bylinky, které nejenom, že obohatí chuť pokrmů, ale díky silicím, v nich obsažených, pomáhají správnému trávení. Na prvním místě se ale zaměřte na potraviny, které sami o sobě pomáhají zrychlovat metabolismus.

Potraviny zrychlující metabolismus

Mezi potraviny, které blahodárně působí na fungování metabolismu, řadíme zejména zelený čaj, ananas, citrusy, listovou zelenina, celozrnné obiloviny, ryby, avokádo, ořechy, semínka, zázvor, chilli, kurkumu a další.

Nezapomínejte pít

Pitný režim je základem úspěšného hubnutí. Chcete-li si ještě trochu více pomoci ve zrychlení metabolismu, zkuste vypít každý den ráno před jídlem sklenici vlažné neperlivé vody s citronovou šťávou, která je výborná při detoxikaci. Vlažná nebo teplá voda příznivě působí na střeva, která poté mnohem rychleji zpracovávají potravu. Nezapomínejte samozřejmě pít v průběhu celého dne, neboť je prokázáno, že konzumace neperlivé vody má blahodárný vliv na zrychlení metabolismu, který pak pracuje až o 30 % rychleji. Pijte zejména čistou neperlivou vodu, zelené a neslazené ovocné čaje.

Zařaďte ten správný pohyb

Metabolismus je významně ovlivněn množstvím svalové hmoty a tělesnou aktivitou, neboť ten, kdo cvičí, také rychleji spaluje. Zařaďte fyzickou aktivitu nejlépe v ranních a dopoledních hodinách, kdy je pro naše tělo nejefektivnější. Naopak ve večerních hodinách se naše tělo připravuje na klidový režim a jakýkoliv sport není v této chvíli efektivní. Začínejte pozvolna s menší zátěží, například chůzí, poté přidávejte náročnější sporty, jako například kruhový trénink, jízdu na kole, běh a jiné.

Kvalitní spánek

Dostatek spánku hraje velmi významnou roli, neboť jeho kvalita se podílí na fungování hormonů v těle, jež mají významný vliv na správné fungování metabolismu. Základem je spánek dlouhý nejméně šest hodin, je-li kratší, nedochází k tvorbě dostatečně vysoké hladiny hormonů působících na lidský mozek a informujících o pocitu sytosti a majících vliv na ukládání tuků v těle. Nejen délka spánku, ale také prostředí, ve kterém spíme, je velmi důležité. Vždy spěte v chladnější místnosti s čerstvým vzduchem bez rušivých elementů v podobě puštěné televize nebo rozsvíceného světla.

Pozor na stres

Stres velmi negativně ovlivňuje rychlost metabolismu, který se ve stresových situacích zpomalí. Snažte se tedy vyhýbat stresovým situacím, nebo se je pokuste ovládnout a zmírnit jejich průběh.

Co takhle půst?

Půsty pomáhají tělu nejen se zbavit škodlivých látek, ale také mu pomáhají nastartovat metabolismus. Půst můžete držet jeden den, ale také týden i déle. Během půstu pijte dostatek neperlivé vody, zeleného čaje nebo ovocné a zeleninové šťávy. Po ukončení půstu se zaměřte na kvalitní potraviny, konzumujte velké množství ovoce a zeleniny a zdravé tuky. Vyhněte se potravinám s umělými barvivy, cukry, konzervanty, smaženým a tučným pokrmům. Omezte alkohol a cigarety na minimum, nebo je ze svého života zcela vyřaďte.

Nezapomínejte na snídani!

Každý den po probuzení se do hodiny nasnídejte, neboť je váš organismus po noci zpomalený a potřebuje, pro správné fungování, co nejdříve nastartovat. Pokud byste si první jídlo dopřáli později, váš metabolismus se zpomalí a budete spalovat mnohem méně kalorií. Dbejte na zdravou snídani s minimem cukrů a dostatečným množstvím bílkovin. Příkladem mohou být ovesné vločky s kvalitním bílým jogurtem a ovocem, případně celozrnné pečivo s kvalitní šunkou a zeleninou.

Jak je to s kofeinem?

Nedovedete si představit začátek dne bez kávy? Víte ale, že kofein se neblaze podepisuje na fungování metabolismu? Káva vás sice na krátkou dobu povzbudí, ale poté dojde k obratu a vaše spalování se velmi rychle zpomalí. Zkuste tedy kávu nahradit kvalitním zeleným čajem, jehož složky působí podobně jako kofein s tím rozdílem, že metabolismus nezpomalují, ba naopak jej zrychlují.

Jaké potraviny metabolismus zpomalují?

Abyste zrychlili svůj metabolismus, vyhněte se zejména bílému cukru a mouce, alkoholu, cigaretám, smaženým a tučným pokrmům a v neposlední řadě, sladkostem.

Jak si udržet správné fungování metabolismu?

Správné fungování metabolismu si udržíte pouze svou vůlí a touhou vypadat dobře a zdravě. Budete-li žít zdravým životním stylem, to znamená zdravá strava a dostatečný pohyb, pak jste na správné cestě za dlouhodobým hubnutím a udržením si optimální váhy.

Dejte tip přátelům
Autor
Jak se vám článek líbil?
100%
Nelíbí se mi

Komentáře

Přečtěte si také