Jak zatočit s povánočními kily?

Jak zatočit s povánočními kily?

Vánoce patří mezi svátky, během kterých se nikdo z nás neomezuje. Cukroví, bramborový salát, smažený kapr, vánočka, chlebíčky, alkohol,… Je těžké odolat. Chcete rychle a snadno shodit kila nabraná o Vánocích? Dali jsme dohromady několik tipů a rad, které vám s hubnutím pomohou.

Tipy, jak shodit vánoční kila

Celý rok se snažíte jíst zdravě a cvičit, a pak přijdou Vánoce a vaše pevná vůle je ta tam? Rafička na váze se na vás potutelně usmívá a vám je z toho do pláče? Nezoufejte a zatočte s kily pomocí našich jednoduchých tipů.

  • Hladovět se nevyplácí. Myslíte si, že vynecháte večeři a nabraná kila půjdou rychle dolů? Opak je pravdou! Zapomeňte na drastické diety, které vám tak akorát rozhází a zpomalí metabolismus. Vaše tělo nejen, že nebude hubnout, ale naopak si začne ukládat tukové zásoby. Jezte proto pravidelně alespoň 5 x až 6 x denně. Důležitá je také skladba jídelníčku. Vsaďte na ovoce, zeleninu, bílkoviny a kvalitní tuky.
  • Správné složení jídelníčku. Jak jsme psali výše, důležitá je správná skladba jídelníčku. Vyřaďte veškeré průmyslově zpracované potraviny a vsaďte na čerstvost. Místo bílé pšeničné mouky kupujte celozrnnou a cukr nahraďte kvalitním přírodním sladidlem.
  • Snídejte! Že jste tuto radu slyšeli už tisíckrát? Něco na tom bude! Základem úspěšného hubnutí je totiž opravdu, mimo jiné, snídaně. Nejen, že nastartujete metabolismus, ale navíc dodáte tělu energii na celý den. Vhodné jsou celozrnné výrobky, ovoce a mléčné produkty.
  • A zase ten pitný režim. Sáhněte si do svědomí a řekněte popravdě, zda jste mezi svátky pili dostatečné množství čisté vody. Pravděpodobně ne a váš pitný režim tvořily z větší části slazené a alkoholické nápoje. Pokud vám pravidelný přísun tekutin dělá problém, mějte po ruce lahev s vodou, kterou pravidelně doplňujte. Vhodná je nejen čistá voda, ale také čerstvé ovocné a zeleninové šťávy.
  • Pohyb je základ úspěchu. Nezapomínejte se hýbat. Sezením na gauči budete nabraná kila shazovat jen těžko. Nemusíte se hned vypravit do posilovny, stačí krátká procházka na čerstvém vzduchu, která udělá dobře nejen vašemu tělu, ale také mysli.
  • Odpočinek a relax. Nejen pohyb a správný jídelníček tvoří klíč k úspěchu. Neméně důležitý je také odpočinek. Ne nadarmo se říká, že pravidelný spánek je důležitým předpokladem k tomu, aby správně fungovalo nejen naše tělo, ale také mysl.  
  • Stanovte si cíl. Nemusíte hned zhubnout 10 kilo. Dejte si pro začátek menší cíl. Uvidíte, že po jeho dosažení budete potěšeni a nebudete se bát stanovit si další cíle. Pokud byste si hned na začátku stanovili vysoký cíl, který by se vám nedařilo splnit, cítili byste se demotivovaně.
  • Nikdy to nevzdávejte! Pokud by hubnutí nešlo podle vašich představ, nevzdávejte se. I malé úspěchy se totiž počítají.
Dejte tip přátelům
Autor
Jak se vám článek líbil?
100%
Nelíbí se mi

Komentáře

Přečtěte si také