Lehká brokolicová polévka bez zahušťování

Lehká brokolicová polévka bez zahušťování

Brokolice je bohatá na vitamíny i minerální látky, navíc z ní můžete dělat výborná jídla. Jistě znáte kombinaci brokolice se smetanou. Jedná se ale o velice tučnou kombinaci. My vám ukážeme jak udělat výbornou brokolicovou polévku bez smetany a přesto velice chutnou.

Brokolicová polévka bez zahuštění

Chtěli byste brokolicovou polévku, kterou nemusíte zahušťovat jíškou nebo zbytečně přidávat smetanu? Máme pro Vás jednoduchý a rychlý způsob na chutnou polévku. 

 Suroviny:

1 brokolice (500g)

2 lžíce olivového oleje

1- 2 stroužky česneku 

1 l zeleninového vývaru

muškátový oříšek

sůl a pepř na dochucení

celozrnný chléb na krutony

 

Omyji brokolici a oddělím tvrdý košťál od růžiček, košťál okrájím. Na olivovém oleji zpěním plátky košťálu, přidám nakrájený česnek, nechám jen krátce, aby nezhořkl. Do hrnce přidám hlavičky brokolice a zaliji zeleninovým vývarem, nechám pobublávat cca 15 minut. Vše rozmixuji, podle chuti osolím a opepřím. Doporučujeme si před mixováním vývar trochu odlít, a pak ho postupně podle hustoty polévky přilévat. Na úplný závěr nastrouhám trochu muškátového oříšku.

 

Tip: Zkuste si nasucho opéct na kostky nakrájený celozrnný chléb a máte zdravé krutony!

Energetická hodnota v kJ / kcal

 2 651kJ/ 634kcal

Bílkoviny

 23g

Sacharidy

 66g

z toho cukry

 1,7

Tuky

 17g

Vláknina

 25g

 

 

Doplňkové

 

Nasycené mastné kyseliny

 2,586g

Sůl

 6g

Cholesterol

 0

Vápník

 612mg

Věděli jste, že?!

Brokolice výrazně ochraňuje lidský organismus proti volným radikálům, toxickým a rakovinotvorným látkám. Obsahuje vitamin C, E, B1, kyselinu listovou, draslík, vápník, fosfor, síru a vápník.

Dejte tip přátelům

Suroviny

sůl
brokolice 1 ks
Česnek 1-2 stroužky
Olivový olej 2 lžíce
Muškátový oříšek
Zeleninový vývar 1 l
Celozrnný chléb na krutonky
Pepř
Autor receptu
Líbil se vám recept?
83%
Nelíbí se mi

Komentáře

Přečtěte si také