Potraviny, díky kterým budete šťastnější - pomozte tělu vyplavovat hormony štěstí

Potraviny, díky kterým budete šťastnější - pomozte tělu vyplavovat hormony štěstí

Patříte mezi ty, kteří poměrně často trpí úzkostí a špatnou náladou? Dnešní doba je velmi uspěchaná, není se tedy čemu divit, že se ve vašem životě vyskytnou chvíle, kdy se cítíte mizerně, nebo naopak chvíle, kdy je vám dobře a jste šťastni. Tomu, aby těch šťastnější dní bylo více, můžeme pomoci konzumací potravin vytvářejících v těle hormony štěstí.

Potraviny, díky kterým budete šťastnější

Patříte mezi ty, kteří poměrně často trpí úzkostí a špatnou náladou? Dnešní doba je velmi uspěchaná, není se tedy čemu divit, že se ve vašem životě vyskytnou chvíle, kdy se cítíte mizerně, nebo naopak chvíle, kdy je vám dobře a jste šťastni. Bohužel chvíle, kdy se cítíme smutni, se negativně odrážejí nejen na našem psychickém zdraví, ale také na zdraví fyzickém. V dnešním článku se zaměříme na potraviny, které by vám mohly, třeba jen malinko, pomoci k tomu, abyste se cítili více šťastní a život si začali pořádně užívat.

Banány

Věděli jste, že banány patří do skupiny ovoce, které obsahuje kombinaci dvou látek, a to aminokyseliny tryptofanu a vitamínu B6? Tyto dvě látky pak napomáhají našemu tělu vytvářet serotonin, známý také pod názvem hormon štěstí, který přispívá k lepší náladě a pocitu pohody. Banány jsou navíc plné kyseliny listové a jako jedny z mála neobsahují látky, které zapříčiňují pochmurné nálady a deprese.

Čokoláda

Čokoláda je velmi známá pro své pozitivní účinky na zlepšení nálady. Zde ale platí jedno pravidlo, čím tmavší čokoláda, tím lepší, neboť důležitou látku pro zlepšení nálady obsahují kakaové boby. Kakaové boby pomáhají uvolňovat endorfiny a zvyšovat hladinu serotoninu. Mimo to jsou kakaové boby plné antioxidantů, které příznivě působí na naše zdraví, pomáhají snižovat krevní tlak a mají protirakovinné účinky.

Ořechy

Ořechy obsahují vysoké množství omega-3 mastných kyselin a uridin. Kombinace těchto dvou látek má za následek zlepšení komunikace mezi neurony v mozku a ve výsledku pak fungují jako antidepresiva. Pro svou výživovou kvalitu jsou nejvhodnější ořechy vlašské a mandle.

Avokádo

Avokádo, stejně jako ořechy, obsahuje vysoké množství omega-3 mastných kyselin a kyselinu olejovou, která je známá pro své schopnosti zvyšování hladiny serotoninu, neboli hormonu štěstí. Avokádo se navíc velmi dobře hodí do redukční diety, neboť i přes to, že obsahuje vysoké množství tuků, jedná se o tuky rostlinné, které jsou zdraví prospěšné a navíc velmi dobře zasytí. Avokádo posiluje srdce a pomáhá v boji s onemocněním srdce, ledvin a močových cest.

Špenát

Špenát patří mezi zeleninu s vysokým obsahem folátů, neboli kyseliny listové, která podporuje produkci serotoninu. Špenát navíc obsahuje řadu vitamínů a také lutein, neboli karotenový pigment, který patří mezi významné antioxidanty. Díky obsahu cholinu a inositolu působí jako prevence vůči ateroskleróze.

Káva

Konzumentům kávy je velmi často přezdíváno bručouni, ale opak je v tomto případě pravdou. Dle výzkumů má káva pozitivní vliv na naši náladu, neboť jak bylo zjištěno, jedna dávka kávy zapříčiní dodání energie a radosti. Pokud si kávu dopřejete ve společnosti více lidí, budete přátelštější a spokojenější.

Mléko

V mléce je obsažena řada antioxidantů, které neutralizují působení volných radikálů na neurotransmitery nacházející se v mozku. Navíc jsou v mléce obsaženy vitamíny B a D, které pozitivně působí na naši náladu a bojují proti stresu.

Bobulovité ovoce

Bobulovité ovoce, jako například borůvky, jahody, maliny a další, obsahují látky pozitivně působící na naši náladu a na její stabilizaci. Navíc je toto ovoce plné antioxidantů, které mají velmi příznivé účinky na naše zdraví. Bojují s vysokým cholesterolem, krevním tlakem a dokonce mají prokázané protirakovinné účinky.

Ústřice

Chcete-li zlepšit svoji náladu, pak je pro vás vhodná také konzumace ústřic, jež obsahují vysoké množství zinku, jehož nízká hladina nepříznivě ovlivňuje naši náladu. Navíc konzumací ústřic pozitivně ovlivníte své libido, neboť jsou považovány za afrodiziakum.

Quinoa

Quinoa pozitivně ovlivňuje naši náladu díky vysokému množství flavonoidů. Díky vysokému obsahu bílkovin je pak také vhodná pro vegetariány a vegany a navíc díky obsaženému hořčíku a vitamínu B2 působí proti migrénám, kardiovaskulárním onemocněním, diabetu a v neposlední řadě rakovině tlustého střeva.

Kurkuma

Kurkuma patří mezi koření, které obsahuje kurkumin, jež zlepšuje náladu a bojuje proti špatným náladám a depresím. Kurkuma je zázračným kořením, které posiluje imunitu, snižuje hladinu cholesterolu, stimuluje zažívání, čistí krev, posiluje srdce, má detoxikační účinky, má probiotické účinky a v neposlední řadě pomáhá odbourávat závislost na alkoholu.

I v boji se špatnou náladou platí, že jídlo je lék. Neznamená to ale, abyste chmurné okamžiky zajídaly kily čokolády, tímto způsobem byste sice na chvíli zahnali špatnou náladu, ale zadělali byste si na další problémy v podobě například nespokojenosti se svou postavou. Známé pořekadlo „Pij s mírou“ platí i o jídle, a to tedy „Jez s mírou“.

Dejte tip přátelům
Autor
Jak se vám článek líbil?
100%
Nelíbí se mi

Komentáře

Přečtěte si také