Potraviny pro zdraví a krásu - díky nim omládnete
Toužíte být zdraví, krásní a vitální, ale nebaví vás neustále experimentovat s různými tabletkami a multivitamíny? Zamysleli jste se někdy nad tím, že zdraví a krása pochází z toho co jíme? Nikdo z nás nebude navždy mladý, ale proces stárnutí se dá vhodnou skladbou jídelníčku značně zpomalit. Přečtěte si jak na to.

Potraviny pro zdraví, krásu a vitalitu

Toužíte být zdraví, krásní a vitální, ale nebaví vás neustále experimentovat s různými tabletkami a multivitamíny? Zamysleli jste se někdy nad tím, že zdraví a krása mohou mít původ v tom, co konzumujeme a v našem celkovém životním stylu? Trh je přesycený mnoha potravinami, které nám, díky svému složení, téměř nic nedávají, ale existuje celá řada potravin, které jsou, díky cenným látkám v nich obsažených, základem pro naše zdraví. Již od pradávna je známo, že nejlepším pomocníkem na krásu a zdraví je příroda, tedy i přírodní potraviny, které v sobě ukrývají řadu vitamínů, minerálů, enzymů, stopových prvku a mnoho dalších cenných látek.

Nikdo z nás nebude navždy mladý, ale proces stárnutí se dá vhodnou skladbou jídelníčku značně zpomalit. Naše strava by měla být pestrá na potraviny obsahující detoxikační látky. Obecně platí, že bychom měli denně konzumovat dostatečné množství ovoce a zeleniny, a vyhnout se smaženým a tučným potravinám.

Pojďme se společně podívat na potraviny, díky kterým se budete cítit plni energie, zdraví a krásní.

  • mořské ryby

Své zdraví podpoříte konzumací dostatečného množství mořských ryb, které obsahují omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které jsou velmi vhodné pro prevenci onemocnění nervového systému a srdečních onemocnění. Mezi ryby obsahující nejvyšší podíl omega-3 nenasycených mastných kyselin řadíme tuňáka, makrelu, lososa, sardinky a sledě.

  • vejce

Pokud jsou vaše vlasy a nehty lámavé, pak do svého jídelníčku zařaďte pravidelnou konzumaci vajec, které jsou bohatým zdrojem bílkovin a vzácných minerálních látek, jež mají za příčinu regeneraci vlasového vlákna, pokožky hlavy a nehtů.

  • syrovátka

Trápí-li vás celulitida, pak je pro vás vhodná konzumace sušené syrovátky, která je bohatá na vitamíny a minerály, které blahodárně působí na pokožku a dodávají tělu vodu, která pokožku vypíná a je důležitá v boji s celulitidou.

  • zázvor

Malý zázrak, který nejen působí v boji s nadváhou, ale také má antibakteriální a protizánětlivé účinky. Zázvor kladně ovlivňuje krevní oběh a funkci trávicího ústrojí, pomáhá při nevolnostech během cestování a má protirakovinné účinky.

  • mandle

Závidíte druhým krásnou pleť bez akné? Pak do svého jídelníčku zařaďte mandle, které jsou bohaté na látky působící protizánětlivě. Mandle obsahují vysoké množství vápníku, hořčíku, draslíku, selenu, zinku, vitamíny B a E a antioxidanty, a díky tomu se řadí na seznam superpotravin.

  • borůvky

Pravidelnou konzumací borůvek stimulujete svůj metabolismus a tím podporujete hubnutí. Borůvky obsahují léčivou složku zvanou antokyanosid, která příznivě působí při léčbě infekcí močových cest, ledvinových kamenů, lupénky, kožních onemocněních a dalších.

  • rajčata

Rajčata jsou bohatým zdrojem antioxidantů, které příznivě působí na pleť, kterou vypínají a zbavují ji různých nečistot. Rajčata dále podporují krvetvorbu a prospívají vlasům a nehtům.

  • mrkev

Mrkev je zdroj vysokého množství betakarotenu, používá se při léčbě šerosleposti, močových kamenů, pomáhá při srdečních chorobách a má protirakovinné účinky. Mrkev obsahuje vlákninu, která podporuje vylučování cholesterolu.

  • kustovnice čínská

Plody kustovnice čínské patří mezi jedny z nejsilnějších antioxidantů, které pomáhají proti stárnutí organismu, podporují imunitní systém, snižují krevní tlak a mají příznivý vliv na zrak. Kustovnice čínská obsahuje vysoké množství aminokyselin, stopové prvky a karotenoidy.

Pro zajímavost – obsahuje více betakarotenu než mrkev.

  • pomeranče

Pomeranče jsou bohatým zdrojem vitamínu C, který pomáhá chránit proti UV záření, podporuje hojení zánětů a stimuluje tvorbu kolagenu. Výtažky z kúry pomerančů se používají v kosmetickém průmyslu.

  • zelený čaj

Zelený čaj má řadu zdravotních účinků, mezi něž řadíme především prevenci rakoviny, snížení cholesterolu, podporu látkové výměny, podporu vyprazdňování, léčbu nechutenství a mnoho dalších. Zelený čaj odstraňuje únavu a dodává energii.

  • kurkuma

Ne nadarmo se kurkumě přezdívá přírodní lék pro zdraví. Kurkuma má výborné protizánětlivé účinky, podporuje mozkové funkce, zvyšuje odolnost a regeneraci organismu, podporuje imunitu, omlazuje a zpomaluje proces stárnutí. Přidáním kurkumy do pokrmu si zajistíte jeho lepší stravitelnost a vstřebávání živin. Navíc je kurkuma známá pro své hojivé účinky – léčí řezné rány a pohmožděniny.

  • houby

Houby posilují obranyschopnost lidského těla, podporují dlouhověkost, působí proti civilizačním chorobám a některé z nich dokonce zpomalují růst zhoubných nádorů. Mezi houby s léčebnými účinky řadíme především hlívu ústřičnou, Shii také, Jidášovo ucho, žampiony a další.

  • zelené trio

Řeč je o tak zvaných zelených potravinách, mezi které řadíme mladý ječmen, chlorellu a spirullinu. Tyto zelené potraviny jsou vysoce bohaté na chlorofyl, který podporuje přirozenou detoxikaci organismu. Tyto potraviny jsou velmi vhodné na podporu hubnutí a pro boj s psychickou a fyzickou zátěží.

  • listová zelenina

Stejně jako zelené trio, i listová zelenina obsahuje vysoké množství chlorofylu. Podporuje zažívání, látkovou výměnu a je vhodná pro zařazení do redukčního jídelníčku. Mezi listovou zeleninu řadíme hlávkový salát, ledový salát, římský salát, špenát, salát rosso, salát dubový, řapíkatý celer, fenykl, rukolu, polníček a další.

  • avokádo

Avokádo je velmi bohaté na zdravé tuky, které jsou rostlinného původu a velmi dobře zasytí, proto je avokádo vhodné pro zařazení, pokud chcete zhubnout. Má příznivé účinky při léčbě chorob kůže, posiluje srdce, snižuje krevní tlak a pomáhá při onemocnění močových cest. Avokádo je bohatým zdrojem draslíku, mědi, fosforu, vitamínů C, E, K, B a v neposlední řadě obsahuje kyselinu palmitovou, olejovou a linolovou.

  • brusinky

Brusinky se řadí mezi silné antioxidanty, které se používají při léčbě močových cest, pomáhají při průjmech a mají pozitivní vliv při léčbě cukrovky.

  • česnek a cibule

Česnek a cibule jsou známé pro své antibakteriální účinky, posilují imunitu, snižují cholesterol v krvi a krevní tlak. Česnek obsahuje vysoké množství vitamínů A, B, C, selenu a vápníku, podporuje obranyschopnost a trávení. Cibule obsahuje látku s antibiotickými účinky zvanou Alicin, díky které je vhodná v boji proti chřipkovým onemocněním.

Zeleninu a ovoce konzumujte vždy syrové, neboť pouze ty obsahují zdraví prospěšné vitamíny a minerální látky, které se tepelnou úpravou ničí.

Přehled vitamínů a minerálních látek

Pro krásnou a zdravou pleť

B, C, E, přírodní karotenoidy, selen, hořčík, zinek, křemík, síra

Pro krásné a lesklé vlasy

Vápník, hořčík, zinek, selen, A, C, E, K, B, P, D

Pro krásné a pevné nehty

B12, E, C, H, železo, zinek, hořčík, biotin, kyselina pantothenová

Pro posílení imunity

 

C, B, D, A, E

Pro získání energie

E, B, C

 

 

Pár tipů na závěr

  • Zejména v létě konzumujte ovoce bohaté na vitamín C, který přispívá k zářivější a pružnější pleti, podporuje produkci kolagenu a preventivně působí proti UV záření.
  • Zařaďte do jídelníčku potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které obnovují buňky, chrání pleť a zpomalují proces stárnutí.
  • Vyhýbejte se bílému pečivu, zákuskům, sušenkám, sladkostem a podobně. Všechny vyjmenované potraviny mají vysoký glykemický index, který vyvolává rychlé vylučování inzulínu. Čím je glykemický index vyšší, tím je pro naši pleť škodlivější, neboť vyvolává stárnutí kolagenu pleti.
  • Vždy dávejte přednost zásaditým potravinám, díky kterým vaše pleť bude stárnout pomaleji. Obecně se doporučuje poměr 30 % kyselých potravin a 70 % zásaditých.
Dejte tip přátelům
Vložte vlastní
recept nebo článek
a vyhrajte skvělou sušičku potravin.
Z každých vašich 10 publikovaných příspěvků vylosujeme jeden, jehož autorovi pošleme sušičku G21 Paradiso Cube. Budete to vy?
Autor
Jak se vám článek líbil?
100%
Nelíbí se mi

Komentáře

Přečtěte si také