Smoothie - jaké jsou jeho blahodárné účinky na zdraví?

Smoothie - jaké jsou jeho blahodárné účinky na zdraví?

Co je vlastně smoothie? Krémový nápoj tvořený ovocem či zeleninou rozmixovanou s čímkoliv, co vás napadne. Smoothie obsahuje úplně všechno co do mixéru vložíte, nepřicházíte tak o vitamíny či vlákninu pod slupkou a vše je snadno stravitelné. Jaké blahodárné účinky to má na náš organismus?

Smoothie

Pod názvem Smoothie začaly být mixované zeleninové a ovocné nápoje nejvíce populární ve Státech v šedesátých letech minulého století, kdy se zvedla lavina zájmu o zdravou výživu.

(Slovo Smoothie  je anglického původu = krémový)

 

Co je vlastně smoothie?                                                       

Smoothie je hutný nápoj kde základ tvoří čerstvá zelenina a ovoce, ke které se přidávají zdravé ingredience s vysokou biologickou hodnotou (mléko, med, kokosové máslo, chia semínka, ořechy….). Pro Smoothie je typická čerstvost a nulový přídavek konzervantů a rafinovaného cukru.

 

Jak Smoothie prospívá našemu tělu?

Živiny z rozmixovaných surovin se velmi dobře vstřebávají. 

Dodává našemu tělu potřebnou energii a nezbytné látky: sacharidy, bílkoviny, tuky, vláknina, vitamíny.

Zejména v letním období jsou mixované nápoje dostatečným zdrojem tekutin. Stabilizuje vodu v těle a pročišťuje vylučovací orgány.

Vhodně zvolenými surovinami podporuje imunitní systém a je prevencí proti vzniku různých nemocí.

Smoothie má detoxikační účinky, pročišťuje játra, žaludek, žlučník, ledviny.

Správně připravené Smoothie může i doplnit dietu.

 

Víte, že ingredience jako chilli, zázvor, pepř nebo třeba kari vám pomohou i s hubnutím? :)

 

Hlavní výhody Smoothie

  • Rychlá a snadná příprava
  • Lahodná chuť dle vaší fantazie
  • Přísun všech důležitých látek pro tělo v jednom nápoji     



Zásady správné přípravy Smoothie

  • Základ vždy tvoří čerstvá zelenina nebo ovoce
  • Konzistence nápoje musí být krémová
  • Přidáváme ingredience bohaté na vitamíny, minerální látky a stopové prvky
  • Správný výběr tekutin – pro dostatečný přísun bílkovin přidávejte (místo vody) mléko, jogurt….
  • Pro oslazení volíme med, melasu, stévii nebo jiná přírodní sladidla

Zde jsme pro vás připravili pomocnou tabulku k přípravě Smoothie

Základ

ovoce

zelenina

Zdroje sacharidů

Zdroje bílkovin

Zdroje tuků

Něco navíc

med

mléko

ořechy

chlorella

melasa

sójový nápoj

chia semínka

spirulina

stévie

kokosové mléko

konopná semínka

mladý ječmen

ovesné vločky

mandlové mléko

lněná semínka

psyllium

rýže

kefír

avokádo

káva

podmáslí

kakao

zelený čaj

bílý jogurt

vysokoprocentní čokoláda

vanilka

tvaroh

kakaové boby

aloe vera

protein *

karob

tofu

kokos, kokosové máslo

Pusťte uzdu fantazii a připravujte ovocné, zeleninové nebo kombinované Smoothie.

 

Zelené Smoothie                                                                                       

  • Salátová okurka                                                                   
  • Čerstvý špenát
  • Řapíkatý celer
  • Koriandr
  • Hruška

 

Malinové chia Smoothie                                                                                      

  • Maliny
  • Vanilkový protein + voda
  • Skořice
  • Chia semínka

 

Pikantní Smoothie

  • 3 dl kešu mléka
  • Lžička nepraženého kakaa
  • Lžička kokosového cukru
  • Kousek chilli papričky nebo špetku chilli koření

 

Nebojte se přidat koření

Nezastupitelnou roli v zimním jídelníčku hraje koření. Čím ostřejší je, tím vyšší má zahřívací schopnost, a tím více taky podporuje spalování. Ideálními druhy jsou určitě chilli, pepř, kari, zázvor, ale i méně pálivé, jako je skořice, kurkuma, hřebíček, bazalka nebo oregano.

 

Zahřívací zelenina

Dále ze zeleniny mezi zahřívací druhy patří cibule, pórek, česnek či křen. Z příloh je pak nejlepší zvolit rýži, jáhly a k hubnutí určitě pohanku. „Pohanka má detoxikační účinky, a je tak ideální potravinou na nastartování redukční diety a očisty organismu,“ podotýká odbornice Barbora Hernychová.

 

Ochlazující zelenina

Mezi ochlazující potraviny patří většina druhů zeleniny, jež se často jedí syrové. Jsou to třeba zelný salát, hlávkový salát, rajčata, okurky, špenát, ředkvičky. Stejně tak je to s tropickým a subtropickým ovocem.

Dejte tip přátelům
Autor
Jak se vám článek líbil?
100%
Nelíbí se mi

Komentáře (1)

Libor Krejčí
Mám moc dobré zkušenosti s vaší firmou a vaše mixéry doporučuji všude :) Zařadil jsem je také do recenze smoothie mixérů "6 nejlepších smoothie mixérů." Budu rád, když se podívate :) http://receptysmoothie.cz/smoothie-mixer/
Libor Krejčí, před 2 lety |
#1

Přečtěte si také